SEA

SEA staat in dit geval voor Search Engine Advertising, of kortweg Google Ads. Dit zijn de advertenties die je ziet op Google. SEA kan je helpen om meer zichtbaarheid te creëren of om meer producten te verkopen. Ook kan het ter ondersteuning van andere communicatiecampagnes of doelstellingen ingezet worden.

Daarnaast geven SEA campagnes ook inzicht in hoe je website functioneert. Verder ook welke zoekwoorden van belang kunnen zijn en het beoordelen van de kwaliteit van pagina’s op je website. Met die informatie kun je dus ook je eigen website optimaliseren, zodat je organisch beter vindbaar wordt in Google. Zo kun je zorgen voor hogere posities in de grootste zoekmachine.

Met Google Ads campagnes kijk ik verder dan alleen maar de cijfers. Want statistieken zeggen niet altijd alles. Kennis van de markt en waar je doelgroep op zoekt, zijn ook belangrijk.

Kwaliteit Google Ads

Ook bijvoorbeeld de kwaliteitsscores van de pagina’s waarnaar Google Ads verwijst, zijn belangrijk. Hoe hoger je kwaliteitsscores zijn, hoe beter je pagina geoptimaliseerd is (in Google’s ogen). Dus dat kan je handige informatie opleveren, waarmee je de organische vindbaarheid van je website kunt verhogen.

Let ook op je budgetten die Google voorstelt. Schroef deze niet te snel op want de schattingen die Google geeft om op een bepaald zoekwoord te bieden, kloppen niet altijd met de werkelijkheid is mijn ervaring. Dus biedt niet gelijk het volle pond!

SEA
Display Advertising
Remarketing
Van Ols Communicatie die jouw bedrijf helpt groeien - Teksten schrijven

Uit de markt

Search engine advertising (SEA) kun je inzetten als onderdeel van een branding campagne, je kunt er een remarketing campagne mee opzetten, maar ook een display campagne (jouw banner op andere websites). Passend bij jouw product of dienst, dus dat kan heel gericht adverteren zijn.

Het kan bijdragen aan de omzet, zorgen voor meer leads (leadgeneratie), naamsbekendheid verhogen en data verzamelen. En met die informatie kun je weer je voordeel doen met betrekking tot je website, vindbaarheid maar ook doelgroepen en je communicatie.

“Met Henrieke heb ik goed samengewerkt! Ze heeft genoeg aan een korte uitleg om mooie en heldere artikelen te schrijven.”

– Jouke Zomer, Ondernemers Magazine Twenterand

Communicatie die jouw bedrijf helpt groeien!

Betaal jij nu veel geld zonder dat je weet wat er voor wordt gedaan? Wil jij graag advies over hoe jouw SEA campagne beheerd zou kunnen worden?