E-mailmarketing

Wie doet er tegenwoordig nog aan e-mailmarketing of anders gezegd, nieuwsbrieven? Nou, nog genoeg. Als ik kijk wat ik wekelijks in mijn mailbox krijg, zijn nieuwsbrieven versturen nog lang niet passé. Meer weten?

Geen tijd om nieuwsbrieven te schrijven? Dat is jammer want met e-mailmarketing blijf je onder de aandacht bij bestaande klanten en kun je potentiële nieuwe klanten werven.  Ook zorgen nieuwsbrieven voor meer bezoekers op je website. Kortom, e-mailmarketing kan heel nuttig zijn in je markt en levert je bedrijf altijd iets op. Al is het alleen maar dat je weer onder de aandacht bent!

Maar moet het altijd iets opleveren? In nieuwsbrieven kun je ook veel van je bedrijf laten zien. Vertel waar je als bedrijf mee bezig bent, intern bijvoorbeeld. Laat je kwaliteit zien of innovaties en verbeteringen die je aanbrengt in je organisatie. Zo laat je je kennis en expertise (autoriteit) zien.

Wat moet ik er nu weer inzetten?

Weet je niet wat je in je nieuwsbrieven kunt zetten? Een veelgehoorde opmerking is, ‘dan moet er wel nieuws zijn’, maar je kunt ook nieuws creëren. Er gebeurt meer dan je denkt dat interessant is voor je lezers. In de B2B sector bijvoorbeeld levert het lezers op, clicks naar je website als je dit linkt en het genereert leads.

Ook is het een relatief goedkope manier om je onder de aandacht te brengen.  Aandacht besteden aan je nieuwsbrief zorgt voor meer lezers en meer clicks en dus meer aandacht voor je bedrijf!

SEO teksten 100%
Marketing teksten 90%
Zakelijke teksten 80%
Van Ols Communicatie ZZP-Freelance- Communicatie die jouw bedrijf helpt groeien

Uit de vakwereld

Uit de Email Bench Mark van 2019 blijkt dat het kanaal e-mailmarketing zelfs op nummer 1 in de top 3 belangrijkste online kanalen staat! Op nummer 2 en 3 staan SEO en SEA. E-mailmarketing wordt vooral ingezet voor het creëren van meer bezoekers naar de website, webshop of winkel en voor het stimuleren van de verkoop en branding.

Beste tijd?

De beste dag en tijd om te verzenden is per bedrijf verschillend. Zo worden de meeste e-mails verstuurd op donderdag en e-mails die verzonden worden op dinsdag worden het beste geopend. Maar dit verschilt per markt en doelgroep. Door testen uit te voeren qua dag, tijd en inhoud kun je de resultaten verhogen.

 

Lees ook meer informatie op mijn blog; over SEO en hoe een persbericht te schrijven

“Met Henrieke heb ik goed samengewerkt! Ze heeft genoeg aan een korte uitleg om mooie en heldere artikelen te schrijven.”

– Jouke Zomer, Ondernemers Magazine Twenterand

Communicatie die jouw bedrijf helpt groeien!

Je doelgroep beter bereiken door onder andere e-mailmarketing? Ik denk graag met je mee.